måndag 31 december 2012

Året som gått..

År 2012 börjar närma sig sitt slut.. Eller är det 2013 som snart har sin början? Jag känner nog mest för det sist nämnda och tänker framåt mot våren och påsken då vi förhoppningsvis kan öppna upp dörrarna igen efter vintervilan.. 


Vårt år har verkligen varit galet häftigt och spännande.. 

Vi började renoveringen i ladugården på hösten 2011 med att byta fönster.. I januari-februari rensades hela rummet på "hö och diverse" och golvet till skullen åkte ut och ett nytt lades in.. I mars sprutmålade jag hela höskullen vit.. Vilket lyft!! Under april kom en "brock" och hackade ner hela foderbordet, vi gjöt ett nytt golv och väggarna på höskullen kom upp.. Vid den här tiden började vi ana att vi kanske skulle hinna klart och hinna öppna på sommaren.. I maj kom trappan på plats, innerväggarna och pardörrarna också.. Nedervåningen blev vit målad, hyllor sattes upp och kassadisken monterad.. I maj kom även första annonsen ut och då fanns det ingen återvändo.. =) 
Fredagen den 29:e juni öppnade vi dörrarna för första gången och herre gud vilken kväll det var.. Helt overklig!! Juli, augusti och september rullade sedan på i raket fart.. 
24:e november var nästa overkliga dag, vår julmarknad.. Jag hade inte i min vildaste fantasi trott att så många skulle ta sig tid att komma och mysa hos oss.. Jag hade gärna velat vara en liten fågel då som såg allt på håll, själv hade jag mer eller mindre panik inne i butiken.. =) Även om jag till nästa år kommer ändra på flera saker så är jag så otroligt nöjd och glad att det blev som det blev.. 
Som avslut på ett fantastiskt år i butiken kom Maria & Maria och sjöng för oss uppe på höskullen..

Jag vill av hela mitt hjärta tacka alla som har förgyllt mina dagar i butiken under året.. Hoppas vi ses igen!


gott nytt år

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att Jenny och jag åkte till er fina butik! Vilken guldgruva... Ser fram emot att åka dit igen så fort ni öppnar till våren! :)

    Sköt om er!
    Kramar Jessica

    SvaraRadera