torsdag 23 maj 2013

Pizzasallad..

Den här veckan bjuder jag på ett recept som jag har fått av en jobbarkompis som hon i sin tur har fått av en gemensam kompis.. =) Det är ju så himla skönt att göra en stor sats med pizzasallad som håller i kylen flera dagar och passar till det mesta.. Så har ni planer på en smarrig hemgjord pizza till i kväll så har ni tillbehöret här!


Så här gjorde jag;

1 dl olja
1 dl vitvinsvinäger
1/2 tsk salt
1 dl socker
2 tsk italiensksalladskrydda

Koka upp allt till lagen i en kastrull tills allt löser sig..

1/2 vitkålshuvud
1 stor morot
1/2 rödlök
alt. en bit purjo, 1 paprika eller ättiksgurka i bitar t.ex.

Strimla grönsakerna och lägg i en stor skål.
Häll över den varma lagen och förvara den sen i kylen.
Lycka till!!

Idag har jag två doptårtor och lite loppisförberedelser på schemat.. Ikväll har jag planerat en överraskningstripp till Gävle för K och mig.. Vi har en tid att passa, mer vet han inte.. Ska bli såå kul, inte så ofta man varken har tid, pengar eller ork till sånt..

ha en underbar fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar