torsdag 7 mars 2013

Snickerskaka..

Idag blir det tips till fredagsmyset eller egentligen lördagsmyset! Jag fick det här receptet på snickerskaka/godis från min kusin i julas när vi skulle göra julgodis.. Jag bara älskar snickers, tyvärr, så jag kan inte göra dem ofta för dom går åt.. =)


Så här gjorde jag;

1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1-2 dl kokos
1 msk vaniljsocker
1 l flingor (jag använde vanliga cornflakes)

200 g choklad av valfri sort

Värm jordnötssmöret, sirap och socker försiktigt i en kastrull, får inte koka.
Ha i kokos, vaniljsocker och flingor och rör om väl.
Bred ut i en ugnsplåt, modell liten, med bakplåtspapper i och platta till ordentligt.
Smält chokladen över vattenbad och bred sedan ut chokladen över kakan. Ställ in i kylen..
Sen är lördagskvällen räddad!

Lycka till!

soliga hälsningar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar