fredag 1 februari 2013

Cakepops..

Idag har lilla N och jag bakat lite gotta..! Har länge tänkt gjort liknande men inte kommit mig för förrän idag.. Verkligen ett super bra pyssel för en 6 åring.. Få ingredienser och barnsligt enkelt, det gillas skarpt..


Mixa kakorna och creme cheesen i matberedare till en deg.. Forma till lagom stora bollar och ställ i frysen i 30 min, ställ de sen i kylen.. Smält chokladen över vattenbad och doppa sedan ca 1 cm av träpinnen i chokladen och stick ner pinnen (med chokladen neråt) till hälften i kakbollarna.. Ställ in i kylen igen i ca 5 min.. Doppa nu hela bollen i choklad och låt överflödiga chokladen rinna av.. Ställ på bakplåtspapper och strö ev på lite strössel, kokos eller hackad mandel t.ex..
Det går ju självklart lika bra att använda andra liknande kakor och även att strunta i pinnen och ha dem som praliner i stället..
Förvara dessa godingar i kylen..
Lycka till!!

Hoppas ni får en skön helg med massa sol och mys.. Här hemma hoppas jag på lite byggnationer inne i butiken.. =)

ha de bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar